tiistai 5. kesäkuuta 2018

Viikonloppu kuin juhannus

Meillä oli onni saada viettää taas yksi kesäinen viikonloppu mökkimaisemissa ❤ Lähdettiin perjantaina matkaan asuntovaunu perässä ja taitettiin hitaasti mutta varmasti matka halki kotimaan. Perillä odotti reilussa viikossa reuhahtanut nurmikko, kukkineet tuomet ja ilta-aurinko!

Saatiin asuntovaunu asettumaan sijoilleen mökin pihalle. Vähän se on keskellä tonttia ja näkymää, mutta siitä se on kätevä napata auton perään ja lähteä reissuun kun kesäloma koittaa. Ollaan pikkuhiljaa alettu miettimään mihin reissut tänä kesänä suuntautuisi. Viime kesänä käytiin Luumäellä, Heinolassa, Kuopiossa, Kauhavalla PowerParkissa ja Raumalla. Kaikissa viihdyttiin ja tykättiin kovasti. Kyllä Suomessa vaan on hienot leirintä-alueet! Nyt pohdittiin, että lähdetäänkö mökiltä käsin rannikkoa pitkin etelää kohti?! Otamme siis ilolla vastaan vinkkejä kivoista kesäkaupungeista ja hyvistä leirintä-alueista!

Viikonloppu meni ihan pikavauhtia, mutta ehdittiin me kuitenkin saamaan monia kymmeniä hyttysenpuremia (joo kiva...), uimaan läheisessä lammessa (lapset uivat, en minä!!), saunomaan ja grillaamaan. Lauantain terassikahville tuunasin vielä kaupan pakastimesta bongatun gluteenittoman mutakakun mansikoilla, kermavaahdolla, kinuskikastikkeella ja suklaanamuilla. Oli aika överi eikä hetkeen kolottanut makeanhammasta!

Kyllä mökillä on mukavaa ja sääkin oli mitä ihanin koko viikonlopun! Oikeastaan tuntui kuin olisi juuri viettänyt juhannusta, kun kaikkialla oli niin vehreää ja tehtiin juuri niitä samoja asioita kuin yleensä juhannuksena tehdään. Onneksi juhannukseen on vielä hetki ja kaikki kiva on yhä edessäpäin!

Arkeen paluu on aina vähän, no, tympeää, mutta nyt alkoi lapsilla loma ja minullakin on muutama vapaapäivä näin viikon alkuun, joten ollaan kotonakin nukuttu ja valvottu pitkään ja otettu rennosti. Eilen ehdittiin tapaamaan pitkästä aikaa ystäviä, leipomaan raparperipiirakkaa ja käymään ensimmäisen lomapäivän kunniaksi elokuvissa!

Tänään meille luvataan sadetta ja ihan muutama tippa tuolta tuulen mukana kantautuukin. Sade tekee luonnolle hyvää, joten koitan pitää mielen positiivisena. Kaikessa positiivisuudessani laitoin aamulla uudet valkoiset farkkushortsit jalkaan, koska nyt on kesä ja kesällä pukeudutaan shortseihin. Meinasin kuitenkin jäätyä kun kävin nostamassa pyykit pihalta, joten suosiolla vietän päivääni tänään sisätiloissa shortseineni. Mittari näyttää +10 ja hyinen tuuli tekee ilmasta vielä kylmemmän tuntuisen. Mutta en valita, tänä vuonna kesä on silti ollut tähän mennessä jo parempi kuin viime vuonna kertaakaan ;)

Iloista kesäkuuta kaikille teille ja kiitos kun käytte lukemassa täällä, vaikka blogi päivittyykin turhan verkkaisaan tahtiin. Ehkä näiden huonompien säiden ansiosta saan pian laitettua muutaman kesken jääneen postauksen ilmoille.

1. Meillä vietettiin viikonloppuna lakkiaisia ja oli niin kesäistä. Eipä ole enää: ihan hirveä tuuli ja kylmä! Kävin koiran kanssa lenkillä PIPO päässä ja hanskat kädessä.
    No, kyllä se kesä vielä palaa!

1. Jos ei olisi naurattanut niin olisi itkettänyt kun äsken katsoin ulkomittariin ja sen lukema näytti +7 astetta! Uskomaton kyllä tämä säiden vaihtelu! Tuollahan on yhtä kylmää nyt kuin marraskuussa eli todellakin pipokelit! Mutta shortseista en luovu :D Pidän niitä vaikka toppatakki päällä ja pipo päässä :P

2. On ollut aivan mielettömän ihanat säät ja olen kyllä nauttinut ja viettänyt paljon aikaa pois koneen ääreltä. Tuullut on niin että kampaus on ihan uusi. Kotia kohti ajellessa huomasin, että maa on saanut edes hiukan kaipaamaansa vettä...tynnyreihin oli kertynyt ihan huomattavasti vettä tulevia kasteluita ajatellen <3 Kylmäkin on; hellemekko on vaihtunut farkkuihin ja toppatakkiin, mutta nyt voi sitten hieman yrittää ottaa blogistanian maailmaa kiinni piiitkän tauon jälkeen...
    Ihanaa juhannuksen odottelua <3

1. Tämä on ollut aivan huikea alkukesä säineen, mutta voi kyllä me ollaan tämä niin ansaittukin muutaman huonon kesän jälkeen! <3 Pari viileämpää päivää aina välissä ei haittaa, kun muuten on niin hyvää! Sitäpaitsi ne on sellaisia sopivia shortinpesupäiviä ;)

3. Vaunuilu on mukavaa. Voi pysähtyä keittämään kahvit, ja taas pian jatkaa
    matkaa.
    Mekin ollaan mietitty mihinkä lähdettäisiin, luultavasti on itä suomi jälleen kohteena.

1. Voi niin on ja meidän vaunureissu on vaan jäänyt ja jäänyt kun on ollut niin paljon kaikkea muuta viikonloppuisin. Mutta lomalla me lähdetään reissuun! :)

Kuopio on oikein kiva jos savossa pyöritte!

4. Teillä on ollut tosi kiva ja kesäinen mökkiviikonloppu. Oli varmasti hyvä idea viedä asuntovaunu mökille. Sieltä on kiva sitten lähteä reissaamaan taas uusiin maisemiin. Mukavaa kesäkuuta sinulle ja tsemppiä sinullekin kesätöihin!

1. Mökillä on aina niin mukavaa :) Se on jännä, miten siellä viihtyy vaikka olisi sadesääkin!

Ihanaa kesäkuuta sulle myös Krisse!

5. Me kierreltiin lapsena leirintäalueita kesäsin, mutta yövyttiin siis niissä niiden mökeissä joissa oli käytännössä vain sänky ja pöytä. Vessat olivat yleisiä tiloja sekä ruoan laittopaikat samoin. Hauskoja muistoja siis sieltä.
    Me ollaan katseltu että missä käytäis kesällä, sen pitää olla viikonloppu reissu kun mies on eriaikaa lomalla kuin mie. NO hotellit on niin törkeissä hinnoissa että sillä hinnala yks jo menis ulkomaille. En käsitä tätä Suomen hintaa. Eihän noilla hinnoilla kukaan raski lomailla :(
    Mutta siis.... enää tää ja huominen ja sit teen lomaileville lapsilleni seuraa <3

1. Voi hitsi, toi on kyllä niin totta! Suomi on tylsän kallis maa matkailla :(
      Ihanaa lomaa kaikesta huolimatta Nanni! Ainakin säät tuntuvat suosivan lomalaisia nyt <3

Hurjan kivaa, että kommentoit, kiitos sinulle! :)