perjantai 5. lokakuuta 2018

Renewmama!!


Ja Renewkototeko ❤

Tartuin Kototeko -blogin Sannan Renewmama -haasteeseen, jossa lokakuun aikana keskitytään ihan omaan vaatekaappiin. Ideana on että ruuhkavuosissa tarpovat äidit muistaisivat välillä myös itseään. Aika helposti sitä pukeutuu aamuisin aina niihin samoihin (kulahtaneisiin) vaatteisiin ja laittaa hankintalistan etusijalle ne lasten kurarukkaset ja goretexit. Tässä kuussa kuitenkin listan kärkeen nousee tää mama!


  


Olen ommellut tätä samaa kaavaa ja vieläpä samaa kangasta käyttäen aikaisemminkin. Ihan samanlaisen lörppäpaidan, johon niin kovasti tykästyin, että käytin sen puhki. Oikeasti, saumakohdissa oli jo pieniä reikiä! 

Tuon paidan löydät TÄÄLTÄ
(Tuli tuosta vanhasta postauksesta mieleen, että pitäisköhän leikata taas hiukset noin lyhyiksi?) 


 Oli siis jo aikakin hypätä ompelukoneen ääreen ja alkaa häärätä oman vaatekaapin kimpussa!


 


Ja siinä se nyt on. Mun ensimmäinen Renewmama -vaate ja aivan yhtä ihana kuin se edeltäjänsäkin. Tällä kertaa valkoisena, koska Eurokankaasta ei lötynyt enää samaa vaaleanpunaista kuin vajaa 4 vuotta takaperin.  Mutta olen niin onnellinen, että tätä kangasta ylipäätään löytyi vielä! Se on ihan kamalaa leikata ja ommella, mutta niin mukavaa päällä. 
 



Huomatkaa sama  pimeä eteinen ja yhtä huono kamera sekä poseeraus edelleen, näin 3,5 -vuoden jälkeenkin, ehh. 

 
 


 Mutta paidasta tykkään, tykkään tykkään! 
Tähän kun laittaa vielä alle jonkun kivan värisen topin, joka kuultaa paidasta läpi, niin ilme muuttuu heti! 


 


 Tästä se lähtee! Lähtekää tekin mukaan! 
Haasteen säännöt ja tarinan löydätte täältä KOTOTEKO -blogista! 


Kivaa viikonloppua kaikille! Mulla se taitaa vierähtää kässäillen! 


6 kommenttia:

  1. Oi, siitä tuli kiva! :) Mulla on tossa jo kangas valmiina ja kaavat katsottuna, mut kukahan ne kaavat piirtäis. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Nea! ❤ Oli niin kivaa huomata Ig:ssa, että sinäkin tartuit tähän haasteeseen!
      Mä vielä piirränkin ne kaavat, mutta kuka ne leikkaisi ja viikkaisi siisteihin pinoihin? :D

      Poista
  2. Ompa kiva, ihastelin jo instassa. Materiaali näyttää mukavalta ja ihan olen hengessä mukana vaikken haastetta otakaan vastaan. Mun ompelukone ei tykkää tehdä mun kans yhteistyötä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Maiccu! ❤ Ig:ssa laittelinkin videoita ja kuvia viime viikonlopun ompeluista myös. Pitää tehdä niistä oma postaus jossakin välissä :)

      Laitahan ompelukone asemiin ja aloita "puhtaalta pöydältä" sen kanssa suhteen luominen ;) Olen aika varma muuten, että ompelukoneet on naispuoleisia, on ne niin ailahtelevaisia ja oikukkaita välillä! :D

      Poista
  3. Onpa hyvän mallinen paita 👌

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin tykkäsin itsekin tuosta kaavasta silloin ensimmäistä paitaa ommellessa ja niinhän siinä kävi, että siitä tuli yksi lempivaatteista :) Pakkohan se oli testata nyt vuosien jälkeen uudelleen, ja kyllä, edelleen se on kiva! En tiedä kuinka hyvä se on jonkun paksumman materiaalin kanssa, mutta näihin liruihin toimii kyllä!

      Poista

Hurjan kivaa, että kommentoit, kiitos sinulle! :)