lauantai 16. kesäkuuta 2018

Ilo uudesta kaavasta

Facebookin ompeluryhmässä on vilahdellut tiuhaan kivan näköisiä tunikoita, joiden kaava löytyy Suuri Käsityö -lehden numerosta 5/18. Onnistuin löytämään tuon lehden ja sukelsin Eurokankaan trikoolaarista ihanaa vaaleanpunaista viskoositrikoota mekkohaaveet mielessäni. 

Kaava on ihana! Siis helppo, nopea ja kaunis! Mekkoa sovittaessani totesin kuitenkin, ettei malli ole minun pulluraiseen olemukseeni sopiva eikä varsin imarteleva. Joten pätkäisin mekon helman, käänsin kaksinkerroin ja ompelin ns. "tuubin" helmaan ja kas, siitä tuli oikein kiva kesäpaita!


 


En koskaan lue ompeluohjeita. En siksi, etteivätkö ne olisi itselleni tarpeelliset, vaan siksi, etten yleensä ymmärrä niistä hölkäsen pöläystä. Jotkin termit ovat minulle outoja ja jotenkin ohjeet on niin kummallisesti selitetty, että aivot vinksahtavat sijoiltaan. Jotenkin olen kuitenkin onnistunut ompelemaan kappaleet aina yhteen, ja jos joskus olenkin epäonnistunut niin ainakin olen oppinut purkamaan ja yrittämään uudestaan heti kun hermo on kestänyt. Tämän kaavan kohdalla onnistuin kyllä kertayrittämällä, niin simppeli se on.


 


Kävin ulkoiluttamassakin jo tätä paitaa ja se oli kivan kevyt ja kesäillan tunnelmaan sopiva. Tykkään tosi paljon! 


 


Aivan erityisesti tykkään tuosta avonaisesta selkäkappaleesta ja niskaan solmittavista nauhoista! 
Se on kiva  yksityiskohta muuten simppelissä paidassa. 


 


Anteeksi taas likainen peili ja huono kännykkäräpsy. Meidän koiralla on kiva taipumus käydä kumittamassa kirsullaan tuossa peilin luona ja pärskiä kuolaa ympäriinsä, joten peili (ja kaikki ikkunapinnat) on ihan järkyttävän näköinen kokoajan. 



 


Ostin myös luonnonvalkoista viskoositrikoota, josta aion tehdä samanlaisen puseron! Uskon, että sillekin löytyy käyttöä. Jospa juhannuksena olisi lämmintä ja kaunista ja ehtisin sen pian leikkaamaan ja ompelemaan mukaan lomareissuun. 

Kivaa viikonvaihdetta kaikille! ❤



ps. enää kolme työpäivää ennen lomaa ja mökkireissua! Huomenna alkaa loman suunnittelu ja reissuun pakkaaminen ihan kunnolla, jee!





2 kommenttia:

  1. Kaunis!<3 Ja höpöhöpö sun pulleroinen olemus!
    Olin haaveillut ehtiväni ompelemaan jonkin kivan mekon tai tunikan tänne reissuun (nyt sataa ja pitäisi alkaa pakkaamaan kotiinlähtöä varten...), mutta jäi ompelematta, löysin muutamia kivoja vaatteita edullisesti, eikä aika sitten olisi antanut enää myöten.:) Nyt niistä uusista vaatteista voisi kokeilla tehdä kaavoja/ompeluksia!

    Ihanaa lomaa!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, kuvat hämää, kyllä mä oikeesti oon aika pullurainen :D Mutta aion silti lomalla syödä hyvällä omallatunnolla grillimakkaraa ja jätskiä :P

      Jäi muuten munkin reissupaita ompelematta, oli niin haipakkaa koko alkuviikko ettei olisi millään ehtinyt. Tai sitten olisi pitänyt nipistää yöunista, eikä se ole koskaan hyvä vaihtoehto mulle (tai oikeastaan mun kanssaeläjille, sillä olen sietämätön väsyneenä).

      Kiitos Taina ja oikein ihanaa ja aurinkoista juhannusta! <3

      Poista

Hurjan kivaa, että kommentoit, kiitos sinulle! :)