tiistai 28. helmikuuta 2017

Helmikuun ompelut

Täällä ollaan! Ja tiukasti haasteessa kiinni edelleen! Kohti kevättä mennään ja se näkyy myös ompelurintamalla. 

Helmikuun alussa tein Suuttujalle kaksinkertaisesta PaaPiin Quotes -trikoosta Noshin ilmaiskaavalla lippapipon ja siihen sopivan tuubikaulurin. Tämä väri on tosi pirtsakka ja jotenkin tykästyin yksinkertaiseen kuosiin.




Meinaan vielä tehdä lippapipoon mustan pienen tupsun päälaelle keikkumaan. 


 


Myös oma asustelaatikko kaipasi päivitystä. Voisin tässä kohtaa vähän hämmästellä, miksi vasta nyt teen itselleni tuubikaulureita, sillä ne on tosi hyviä käytössä! Ei tarvitse kuin pujottaa huivi pään yli ja sillä selvä. 


 


Oma kaulurini on ihan vain yksinkertaista trikoota, johon piti kuitenkin saada vähän tyttöfrillaa mukaan. Lapasissa on vuorina harmaata fleeceä ja pipo on kaksinkertaista trikoota. 


 

 


Tästä seuraavasta olen aivan erityisen innoissani ja ylpeä! Sain nimittäin aivan liian kauan laatikon pohjalla odottaneen Vimman lettitrikoon silputtua! Siitä oli niin monta visiota, mutta kangasta vain metri, joten piti pähkäillä pitkään mihin sen käytän. No leggarithan siitä tuli ja ylijääneistä paloista saan ainakin Suuttujalle vielä jotakin pientä. 


 


Mulla on melko paksut ja lyhyet kintut, joten vähän arastelen tuota vaaleaa väriä, joka ei varsinaisesti imartele. Nämä on kuitenkin ihan huiput päällä ja varmasti minut nähdään nämä jalassa parin päivän päästä talvilomareissulla! 


 


Onnea on tehdä itselle juuri oikean mittaiset legginssit <3


 


Loppuun vielä tällainen vähän erikoisempi ompelujuttu. 


 


En tiedä mistä minulle on ajautunut pussillinen pieniä virkattuja isoäidinneliöitä. Siis muovikassillinen! Minulla ei riitä taidot tai into opetella ko. taitoa millä nuo palaset saisi virkattua kauniisti yhteen, joten päätin vetäistä ne toisiinsa kiinni ompelukoneella.  Pala harmaata pellavaa taustaksi ja pikkupeitto on valmis! 




 Ei siitä tullut yhtään hullumpi tälläkään tekniikalla, hehhee. 
Ja sainpa vihdoin tilkut pois laatikoista tilaa viemästä.

Sellainen oli helmikuun saldo. 
Tämä talviloma ajoittuukin mukavasti maaliskuun alun puolelle,
 joten eiköhän maaliskuun ompeluhaastekin saada potkaistua hyvin käyntiin!

Nyt toivottelen teille kaikille oikein ihanaa alkavaa maaliskuuta ja painelen nukkumaan. Väsyttävää tämä lasten kanssa lomailu ;) Mutta niin ihanaa! 


4 kommenttia:

  1. Mahtavia käsitöitä!Lettikuosi on kyllä nätti,itsellä ei sitä kangasta ole ollut.Siksi ihailen niitä täällä blogeissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Minä olen jemmannut tuota kangasta varmaan kolme kuukautta kun en osannut päättää mihin sen raaskisin tuhlata :D Ihan hupsua sekin! Koskakohan tämä lettivillitys lakkaa tai edes osoittaa hiipumisen merkkejä?! :O

      Poista
  2. Ihania käsitöitä ♥ Mä ihailen aina muiden tekemisiä koska itse oon niin kärsimätön ettei mun ompeluista tuu mitään. Trikoopipot olis helppo tehdä mut mun tekeleet on aika epäonnistuneita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! <3 Minäkin olen tosi kärsimätön ja helposti oikaisen kaikessa :D Neulomiseen tai virkkaamiseen en kykene ollenkaan! Kannattaa ladata Noshin sivuilta tuo lippapipokaava ja kokeilla! :) Tekemällä oppii! :)

      Poista

Hurjan kivaa, että kommentoit, kiitos sinulle! :)